ایران موزیک » از موزیسین های ایرانی در مراسم اهدای جوایز موسیقی جهانی تجلیل شد

از موزیسین های ایرانی در مراسم اهدای جوایز موسیقی جهانی تجلیل شد

۱۴۰۱/۰۸/۱۶

برگزارکنندگان روز شنبه اعلام کردند پویا سرای در مسابقه بین المللی موسیقی معروف آمریکایی که از موسیقی دانان مستقل تجلیل می شود، مدال نقره کسب کرد.

سرایی برای آهنگسازی «بغز» که سالار عقیلی در آن آواز دارد، مدال را دریافت کرد.

چهار نوازنده ایرانی نیز به مدال برنز دست یافتند.

سعیدی بوترز، دو آهنگ سنتی ایرانی علی و محمد سعیدی برای تک آهنگ «جوانی» ساخته حمید لعلی مدال گرفتند. امیرحسین معلم نوازنده سنتور نیز در ساخت این قطعه مشارکت داشت.

آرمان منشایی آهنگساز برای قطعه عصر جدید “رویاها” تجلیل شد.

مدال برنز به حسام صدفی نژاد برای قطعه «پلاسکو» اهدا شد، قطعه ای که در دی ماه به یاد ۱۶ آتش نشان و تعدادی از شهروندان جان باخته در حادثه ریزش کلنگ ۱۷ طبقه پلاسکو تهران در ۲۸ دی ماه ۱۳۹۶ منتشر کرد.

نوازندگان ایرانی در هیچ بخش از این دوره از جوایز موسیقی جهانی موفق به دریافت مدال طلا نشدند.

در دوره قبلی که در ژانویه برگزار شد، فرهاد هراتی آهنگساز ایرانی برای موسیقی کرال سینمایی خود به نام «زمین مقدس» مدال طلا را از آن خود کرد.

این آلبوم شامل یازده قطعه در زنگ رکوردز با نامیرا، یک گروه کر متشکل از نوازندگان جوان ضبط شده است.

در سال ۲۰۲۱، گروه کراس اوور کلاسیک ایرانی لیرا دوئت برای اولین آلبوم خود به نام «تهران مریخ» که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، مدال طلا گرفت و جایزه خانه موسیقی ایران را برای آلبوم کلاسیک/نیو عصر ایران از آن خود کرد. سال

در میان برندگان مدال طلای آخرین نسخه، هایدی بریر، نوازنده آمریکایی است که این جایزه را برای قطعه کلاسیک خود “Amor Aeternus: A Requiem for the Common Man” دریافت کرد.

جاکوپو فرازا، نوازنده جاز ایتالیایی، به‌خاطر سهمش در «فانتزیا» تجلیل شد و مدال طلای خواننده زن به لین استنلی خواننده جاز آمریکایی برای «رمان نوئل» اهدا شد.

الازار مورا، خواننده ونزوئلایی، با آهنگ «Javier Solis una Orquestra y una Voz, Vol.» برنده مدال طلای خواننده زن شد. ۲”.

گروه این تایمز از آمریکا برای «پروژه گرنیکا» مدال طلا گرفت، در حالی که گروه جاز اسکای لاین از تایوان برای «سیلوئت شهر» مورد تقدیر قرار گرفت.

الیزابت فرانچ از اسپانیا برای فیلم «فرانچ بازی می کند فرانک»، لری میچل از آمریکا برای «نور درون» و جسیکا مک مان از کانادا برای «قصه های رشته ای» نیز مدال های طلا را از آن خود کردند.